Quantcast
Browsing all 20 articles
Browse latest View live

Nijl

De weg van El Quseir naar Luxor zou een korte moeten zijn, echter we rijden om via Safaga. Daar gaan we met zijn allen in een konvooi rijden. Dit is bedoeld om toeristen te beschermen, maar het ziet er...

Thebe

Aan de overkant van Luxor ligt de koningsvallei, ook wel Thebe genoemd. Thebe is de hoofdstad van het oude Egypte van voor 1000 BC en is nog steeds een openlucht museum. Een van de meest indrukwekkende...

Luxor

Machtig. De twee tempels van Karnak en Luxor maken grote indruk. Karnak is oeroud;er werd hier meer dan twintig eeuwen aan gebouwd. Een aantal poorten geeft toegang tot het terrein. De reusachtige muur...

Stockholm

Stockholm is een zeer mooie en oude stad. Je kunt de meeste te voet afleggen en daarnaast kun je gebruik maken van de metro. De vlucht vanuit Amsterdam naar Arlanda Airport verliep vlotjes. Vanuit het...

Mexico

Welkom bij ons reisverslag van de Ruta Maya in Yucatan Mexico van 2004.

Op weg naar Chitchen Itza

Via de VS zijn we naar Cancun gevolgen. Hier hebben we de eerste nacht doorgebracht. Cancun is erg toeristisch, met allemaal resorts en veel te veel amerikanen. Van Cancun hebben we niet veel...

Duiken in El Quseir

We brengen een week door in El Quesir. Een klein plaatsje 2 uur rijden van Hurghada. Geliefd vanwege de rustige locatie en relaxte atmosfeer zo lezen we in de folder. Dat betekent zo iets als dat er in...

de Woestenij

Vandaag maken we per quad een excursie door de woestijn. Naast ons hotel is het direct een grote rotsige boel. We rijden lekker hard op de quads en komen al snel in de heuvels. Binnen no time zijn we...

Moskou Metro Stations

deze ochtend moesten we uitchecken bij het hotel. Na het opbergen van de tassen en het ontbijt zijn we in kleine clubjes de stad ingegaan voor de laatste bezienswaardigheden. Onze dag begon met een...

Transsiberische express

Om 23.30uur konden we de trein in. De trein was mooi en in ons rijtuig waren ongeveer 10 coupées van elk 4 personen. Echt groot zijn ze niet, dus het was even puzzelen met de bagage. Onder de banken...

Onze Sputnik

We worden laat wakker. Inmiddels hebben we al zo’n 1500 kilometer afgelegd en is de tijd weer twee uur vooruit gegaan. De trein houdt echt Moskou tijd aan, wat je hele ritme volledig in de war stuurt....

Transsib express – Wodka

Ik kan niet goed slapen en zie hierdoor de zonsopgang in Siberie. het ziet er supergaaf uit en ik baal dat de camera in de coupe verstopt ligt. Dit moet wel, want er schijnt veel gestolen te worden in...

Sloffenborrel

Sloffenborrelen op de Transsiberie Express bij de Chinese grens. Once in a lifetime experience. Reden genoeg om deze op onze bluelist te plaatsen.

Baikalmeer

Deze ochtend komen we vroeg aan bij het Baikalmeer. Om zeker geen kodakmomenten te missen staat iedereeen vroeg op. Eerst stoppen we nog in Irkoetsk, een groot station waar weer vanalles te koop en te...

Mongolie

Om 11.00 uur arriveren we in Ulan Batar, de hoofdstad van Mongolie, 6300 kilometer per trein vanaf Moskou. Het is hier druk en overal staan kleine huisjes. Toch ziet het er meer uit als een dorp dan...

Chinese grens

Na veel controles door zowel de mongolen al de chinezen rijden we de rangeerhal in. In china wordt een andere spoorbreedte gebruikt dan in Rusland en Mongolie en dus moet de hele Trans-Mongolie Express...

Chinese Muur – Huanghua

Vandaag vroeg op want om 08.00 uur zou ons busje klaar staan om ons naar de muur bij Huanghua te brengen. In de Loneyplanet stond een wandelroute over dit stuk van de muur, wat niet erg toeristisch...

Peking – Summerpalace

Vandaag gaan we met z’n vieren naar het summerpalace in Peking. Dit is een enorm complex met tempels, pagodes en tuinen aan een groot meer. Je kunt er uren rondlopen. We beginnen bij een tuin met...

Universiteit van Moskou

Op een ansichtkaart hadden we een fontein gezien die we wel wilden bekijken, alleen leverde een speurtocht in de reisgids geen uitsluitsel op waar het ding zou zijn. We besloten het Gorkipark te...

Peking – Summerpalace

Browsing all 20 articles
Browse latest View live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.